Vodafone: ígéret marad a 99%-os lefedettség

vodafone-lefedettseg.jpgÚgy tűnik, vagy nem volt képes beváltani tavalyelőtti fogadalmát a Vodafone, akkor azt ígérte hogy hamarosan a lakosság 99 százalékának lesz képes 3G-s mobilinternetet szolgáltatni. Persze az is előfordulhat, hogy megtaláltuk azt a balsorssal megvert környéket, ahol a lakosságnak az az egy százaléka él, akik ki tudja mikor internetezhetnek majd szélessávon a Vodafene-nal.

Tavaly előtt, 2012 februárjában a Vodafone ugyanis azt ígérte, hogy az akkor elkezdett nagyszabású hálózatmodernizációs projekt eredményeképp az akkor, a lakosság 70 százaléka számára elérhető a 21 és 42 Mbit/sec sebességű 3G mobilinternet hálózatukat a lakosság 99 százaléka fogja elérni. Személyesen Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke jelentette be a jó hírt.

Emlékeink szerint az ígéret 2012 áprilisára vonatkozott, de ha 2013-ra, akkor sem teljesült az ígéret, hiszen, mint egy olvasónk írta nemrég: Somogy megye nagyon sok területe ellátatlan. Igaltól a völgyekbe lemenően eltűnik a térerő. Bonnya, Fiad, Somogyacsa, Somogydöröcske, Szorosad, Törökkoppány, Kára, Miklósi, Nágocs, Andocs, Karád, Visz. Ezeken a településeken, kisebb foltoktól eltekintve használhatatlanul alacsony a térerő, beltéri lefedettség pedig gyakorlatilag nincs.

Április elején megkerestük a Vodafone pr-ügynökségét a problémával, szóban azt a választ kaptuk, hogy ezeken a településeken valóban nem kielégítő a térerő, s ígéretet kaptunk arra, hogy kérdésünkre -amelyben azt tudakoltuk mikor lesz érezhető javulás-, igyekeznek gyorsan válaszolni. A válasz máig nem érkezett meg.

Egyébként nyílt lapokkal játszik a távközlési társaság, ugyanis a honlapján elismeri, hogy jelenleg az országos hálózatfejlesztés befejeződött, s a lefedettség csak 98,3 százalékos.

“Vodafone: ígéret marad a 99%-os lefedettség” bejegyzéshez 13 hozzászólás

  1. Amennyire én tudom, egy időben 99%-os volt a lefedettségük, csakhogy pont akkor kapták meg a koncessziót azokra a frekvenciákra, aminek a segítségével ezt el tudták érni, amikor a nemzeti mobilszolgáltató is (posta+mvm+mfb). Viszont mivel azt a döntést megtámadta a többi mobilszolgáltató (és a bíróság nekik adott igazat), ezért nekik is vissza kellett adni azokat a frekvenciákat. Szóval én úgy tudom, hogy emiatt nem tudják már a 99%-os lefedettséget biztosítani, amit egy időben tényleg tudtak.

  2. Ja igen, meg a csillagok járása miatt sem sikerült nekik….persze,persze.A másik két szolgáltató már lassan 20 éve tud minőségi szolgáltatást nyújtani – ami a HASZNÁLHATÓ telefonálással kezdődik – de a Vodának ez sem ment eddig, akkor a net kapcsán miért kell ígérgetni vagy csodálkozni ?
    A munkámhoz kell egy saját másik szolgáltatós előfizetést tartanom, mert a cég Voda ügyfél….és az mégsem járja, hogy például autópályán 5 km-enként megszakad egy hívás vagy a belvárosban járva folyton elérhetetlen vagyok.Ja, persze, tudom, a cellaváltás, meg ilyesmi….oké, ezt még el is fogadnám, ha a másik két szolgáltatónál ez egy nem létező probléma épp úgy, mint épületből telefonálni.
    A Vodának egy elidegeníthetetlen érdeme van: feltalálta az immobilis mobiltelefont.Egyszer, valahol találsz térerőt magadnak, akkor meg se mozdulj és tudsz hívást kezdeményezni vagy fogadni.Annyira korszerű a szolgáltatás, hogy nem kell a térerő keresés miatt a készüléket bámulniugyanis a kis térerőjelző sáv akkor is max térerőt jelez, ha úgysem tudsz kezdemémyezni egy hívást.Elegendő pusztán lassan közlekedni és amikor megkapod a félnap alatt neked küldött SMS-eket, na akkor meg kell meredni és lehet telefonálni.

    Vagy lehet, hogy a csillagok rám vannak rossz hatással és az 1%-os fehér folt 24 órából 12-18-at ott van ahol én vagyok éppen….egyszer arra is kíváncsi lennék, hogy a felügyelet hogyan is ellenőrzi a szolgáltatás elérhetőségét…

  3. @SadBoobie: ha már tudod hogy a másik két szolgáltató jobb, akkor mért nem azokat használod?

    Ha meg nem próbáltad ki, akkor mért írod hogy a másik kettő „20 éve tud minőségi szolgáltatást nyújtani”?

    Szerintem csak üldöz a balszerencse.

  4. @SadBoobie: Nem inkább a készülékeddel van a baj?
    Én voltam már előfizetője mind3 nagynak.

    Vodás vagyok, és általában én röhögök a Telenoros vagy T-s haverokon hogy nincs térerejük. Nem hogy 3G meg HS, hanem GSM nincs!!!
    Nekem a Voda árban is messze a legkedvezőbb.
    A T ügyfélszolglata 0, több ízben basztak fel sima előfizetés megrendelés és lemondás ügyben, egyszrűen képtelenek voltak elintézni.
    A Telenorhoz anno azért csábultam ét, mert náluk volt olyan teló olcsón, ami nekem kellett. Aztán a mobilnettel jól átkúrtak, otthagytam őket.
    Azóta megint boldog vodás vagyok.

  5. Röhej, hogy mobilügyben mindig előjönnek azok a kommentelők, akik tudják hogy melyik szolgáltató nem ér semmit, mert hisz őneki már volt ügye velük és azt nem jól intézték.

    A cikk nem erről szólt. Nem is a számokkal kéne dobálózni, hisz az sem egyértelmű, hogy hogyan számolják a 99%-ot… Sajnos az van, hogy a szolgáltató csak oda lő, ahol sok potenciális ügyfél van: így a mobilnet ott működik a legjobban, ahol legkevésbé van rá szükség (városban) és ott a legrosszabbul, ahol a legjobban kellene (nagyvárostól távol, hiszen ott esetleg nincs is vezetékes szolgáltató, mert drótot húzni nehezebb mindenhova).

  6. egyik sem jobb, mint a másik. A T is az M5-ösön simán Edge sok helyen, és néha leszakad, egy vicc az egész 100G-s lefedetség:-). mint a telefonálási díjak is elérték a 15 évvel ezelőtti díjakat. vagy veszel korlátlant, ha sokat beszélsz és olcsón akarsz, vagy fizetsz akár 51Ft/percet, itt tratunk 2014-ben.

  7. Van ahol 2g sincs, sőt telefonálni se lehet és nem csak a Vodafonnal, de a T-mobillal és a Telenorral se. Ezek az adatok valószínűleg csak a marketing osztályon készültek. Legalábbis itt Zemplénben ezt tapasztalom sok helyen. Gondolom a hegyes területeken van a legtöbb fehér folt. Ami nem település és nem főútvonal, az nem számít nekik.

  8. @mégis: „a telefonálási díjak is elérték a 15 évvel ezelőtti díjakat”
    az unio hosszú évek óta nyomja lefele a roaming és nemzetközi hívások árát, a belföldi tarifa meg megy felfelé

  9. @Jazo: Egyrészt, a koncessziós szerződés írta elő, hol kell elsősorban lefedettséget biztosítani – főút, nagyvárosok prioritást élveztek. Ez egyúttal konzervált egy mobilállomás-struktúrát, ami a teljes lefedettség elérését akadályozza (azt ne felejtsük el, nem végtelen pénz van állomást építeni).
    Másrészt, kénytelenek hatékonysági szempontokat figyelembe venni – valóban azok a fontosabb helyek, ahol megtérülés van. Ahol egyszerűen nincs annyi bevétel, hogy gazdaságos legyen szolgáltatni, ott csak a kötelező minimumot hozza mindenki. Vagy inkább, hívjuk ezeket kevésbé preferált helyeknek…
    Mellesleg, a voda hálózata különösen az országhatár mentén szar, meglepően „belső” helyeken is pikk-pakk átvált a telefon a külföldi szolgáltatóra. Legutóbb az Őrségben akadtam ki rájuk…

  10. A 98,3% a területi lefedettség, az ígért 99% pedig az, hogy mennyi emberhez jut el a 3G. Tehát két eltérő dolog. Szemléltetésnek: ha pl Budapesten mindenkihez eljutna, az területben alig 5%-ot tenne ki, mégis a lakosság közel 20%-ához jutna el.
    Persze a kültéri lefedettség amúgy is egy olyan mérőszám, amivel az ember nem tud mit kezdeni. Se telefonálni, se internetezni nem megy ki az utcára az ember.

  11. A ferihegyi reptértől (délkeletre, tehát nem mucsajröcsögén meg mindenféle hegyekben) 35 km-re egy évtizedig szoptunk több naggyal is, mind évekig ígérgette, hogy lehet majd rendesen telefonálni (nem 3g meg internet – sima telefonálás). Beltérben zéró, kültéren néha; és van olyan munka és munkahely, ahol kültéren létfontosságú lehet a telefon.
    Aztán meguntuk, és a vodafonhoz mentünk. Azóta nincs problémánk.

Vélemény, hozzászólás?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.